söndag 31 maj 2009

Uppkopplingsproblem

Ett långt inlägg om tyska ligan försvann just men lika gott är väl det då deras regelverk får mig att gå helt bananas. Dusseldorf är tyska mästare gott så, jag återkommer med kommentarer från tränare och spelare i Ochsenhausen.

Ett inlägg om Söderlunds bravader i helgen kommer 08.30 imorgon men fram till dess..

ROBIN SÖDERLING SLOG NADAL!

Fy fan vad skönt att Söderling (som kanske inte ger det mest sympatiska intrycket själv) slog den maskande och dryge spanjoren. Inte pingis men i alla fall ett racket med.

12 kommentarer:

Kinski sa...

Är av en annan åsikt, hoppas innerligt att Davydenko maler ner den outhärdlige svensken med tungt grusspel.

För övrigt ser jag fram emot Del Potro- Tsonga. Givetvis håller jag på den gänglige argentinaren.

Anonym sa...

Mycket tråkigt att Nadal förlorade mot Söderling av alla spelare. Det är tydligt att banorna blivit alltför snabba,annat var det på Brugueras storhetstid.

Hoppas Söderling åker redan i nästa omgång, orkar verkligen inte med hans tråkiga tennis och fjantiga beteende.

Sjatov

Anonym sa...

FAN VA GÖTT O SE ATT DET INTE BARA E JAG SOM HATAR DENNA TENNISFJANT.... Söderling va garanterat en sån som var supermobbad när han va liten bara för att han e en sån kaxig tönt...


Federer for life.... *)

Anonym sa...

nu hoppas vi omänsklige Söderling går hela vägen

Göran sa...

Mycket bra.
Hans far spelade i allsvenskan i pingis med Rumlaborg, så LITE anknytning med pingis har det. Har själv spelat veteranpingis tillsammans med pappa Bo

Anonym sa...

Jag är klart kluven inför det faktum att Söderling vann mot Nadal.
Först och främst måsta man komma ihåg att det Söderling lyckades med är det absolut svåraste man kan lyckas med på en tennisbana. Att slå Nadal på grus i en 5-setare är den tuffaste motståndet man kan få.
Nadal hade innan denna förlust ALDRIG förlorat en match i Franska Öppna. Dessutom har han alltid vunnit med som sämst 3-1 i set. Riktigt stort av Söderling att lyckas med den bedriften. Söderling är ju inte känd för att vara en jämn spelare med ett jämn humör men igår lyckades han verkligen få ihop det en hel match.

Så tillbaka till anledningen till varför jag är kluven inför denna bragd. Anledningen till detta är att nu Federer kommer vinna Franska Öppna för första gången.

Jag borde egentligen vilja detta då jag är ett stort fan av Federer. Tycker dock att hans utspel och beteende den sensate tiden har gjort att hans stjärnglans har falnat lite. Han har inte heller varit lika sympatisk i sina uttalanden om sina motståndare. Tydligen lättare att vara sympatisk när man hela tiden vinner.

Om/när nu Federer vinner så kommer han ha vunnit alla de 4 stora grand-slam turneringarna och dessutom närmar han sig Pete Sampras antal vinter i grand-slam. Risken finns att han då kommer förlora drivkraft inför framtiden och då kanske lägga av inom en inte allt för avlägsen framtid.

Att gå miste om rivaliteten mellan Federer och Nadal skulle vara ett stort avbräck för tennisen så det är därför jag gärna väntar med att Ferderer når ett av sina stora mål.

Så låt istället Söderling gå hela vägen. Det skulle betyda oerhört mycket för Söderling själv som skulle bli en stabil top 10-spelare om han bara själv trodde på det och kan hålla humöret uppe. Det skulle också betyda ALLT för svensk tennis som just nu är nere i kraftig brygga.

Heja Sverige!

Anonym sa...

hur kan man inte glädjas med robins framgångar? och ni pessimister, vad säger ni nu när han kissade på davydenko (släppte fem game...)

Anonym sa...

Anonym

Tyvärr misstänker jag att du saknar kritisk tänkande och att hålla på en person enbart för att han råkar vara från samma land är ett klassiskt syndrom som måste ses som direkt olämpligt.

Låt oss alla hoppas att Fernando Gonzalez änvänder sin forehand och spelar bort(här för läsaren ursäkta mitt uttryck) detta svin ur turneringen.

Sjatov

max sa...

Sjatov är lite hård nu tycker jag..

Kinski sa...

Anonym

Vi kan börja med att enas om att Söderling gjorde ytterligare en fantastisk match idag.

Men vid val av mina favoritspelare och dylikt använder jag mig av ett kosmopolitiskt tänkesätt, där enbart egna preferenser spelar någon roll. Söderling faller utanför min i detta fall ganska snäva ram.

Ps. En viss rysk författare menade att det är möjligt att bedöma huruvida en människa är god eller inte, enbart genom hans skratt. Finner man någons skratt tilltalade första gången man hör det, kan man vara säker på att det är en god människa, eller tvärtom.Ds

Anonym sa...

Max

Försökte vara finkänslig, dock verkar det som jag misslyckades fatalt.

Sjatov

max sa...

Sjatov,
Det är som när jag försöker vara ödmjuk. :)