lördag 16 maj 2009

Slutspelet JSM

HJ17

Kristian Karlsson imponerade inte mot Harald Andersson i söndags men nu ställs han mot svagare motstånd. Vinnaren av Olovsson och Pernhult kommer inte att rå på toppseedade Kalven och Rindeström heller. Kvartsfinal för Kalven.

Anders Eriksson har hög kapacitet när det stämmer för honom men jag saknar jämnhet i spelet och det kommer att behövas för att gå långt, om Eriksson besegrar Tay (vilket inte är helt säkert) så väntar Kvist och där tar det slut. Kvist till kvartsfinal.

Anthony Tran som har två år kvar i klassen är kvartseedad och kommer att vinna över Ekdahl (som jag tror besegrar Jocke Boodh) och sedan Abrahamsson. Axel spelade bra i helgen som var men Tran känns numret för stort rent spelmässigt. Tran till kvartsfinal.

Simon Andersson går till åttondel där han förlorar mot Mattias Översjö. Översjö slår i omgången innan ut Adam Andersson från Falkenberg och vinnare av PAMA-09. Översjö till kvartsfinal.

Den roligaste kvartsfinaldelen. Harald Andersson möter Loso som jag tror besegrar Linderoth enkelt (har sett honom göra det förr), i det mötet vinner Haren. Fredriksson, Hjelmer och Lovén gör sedan upp om en åttondel mot Harald och jag vet inte hur det brukar gå inbördes mellan Lovén och Fredriksson men jag tippar att det är Kvarnbyspelaren som förlorar mot Andersson i åttondelsfinal. Haren till kvarten.

Simon Nilsson eller Jesper Hedlund till kvartsfinal? Jag tror på Nilsson efter att Hedlund misslyckats i dubbel, förvisso är dubbel bara dubbel och inte singel (smart sagt) men magkänslan säger Nilsson. Frithiof mot Hedlund är ett annat möte jag gärna hade sett och där det inte är säkert att den seedade Hedlund vinner. Nilsson till kvartsfinal.

Cöster kommer att ta denna plats och jag tror att han möter Areskoug i åttondelen. Areskoug besegrar nog den seedade Terstad (han är skyldig mig en glass förresten) i sextondelsfinalen. Cöster till kvartsfinal.

Svedén såg jag vinna mot Wernfeldt tidigt under säsongen och jag tror att han gör det igen om han nu inte får möta Cederlöf istället. Oavsett vem Svedén möter där så tror jag på honom och att han sedan förlorar mot min favorit att vinna hela klassen, Mattias "Mandel" Karlsson. Mandel Karlsson till kvarten.

*

P14

Första kvarten bjuder på många bekanta namn. Att Söderlund vinner är inget nytt men de andra matcherna är intressanta. Feng mot Präst? Lauridsen mot Kindblad och vinnaren där mot Jin? Fina matcher men Söderlund till kvarten. Frågan är om han lägger ett set ens, det gjorde han ju inte på SM för P15.

Nästa kvartsfinal har jag svårare att sia om men Hagberg har spelat bra på sistone och har seedningen inne så jag tror på honom. Hagberg till kvarten.

Har inte sett Wallanger spela vilket är märkligt då han är stockholmare men han har en hög seedning men då jag tror att Holmberg är strået vassare så får Holmberg mitt tips om en kvartsfinalplats. De övriga är inte chanslösa men Holmberg till kvarten.

Semiseedade Franzén kommer inte att ha några problem att nå sin kvartsfinal. Wirström är duktig och Thörn vann ju sin pool lätt men Franzén är flera snäpp vassare. Franzén till kvarten.

Nu en intressant kvartsfinal där det i åttondelen kan bli en skräll då Max Georgsson ställs mot Frej Lindborg, denn Lindborg som spelade så bra i helgen kan utmana om en plats i kvartsfinalen och jag tror att han tar den. Lindborg till kvarten.

Görman stormar fram till kvartsfinal men frågan är om han inte slår ut Palmberg i åttondelen? Görman till kvartsfinal.

Albin Wemmert som är rankad näst högst bland 94:0rna i europa bland svenskarna kommer att avancera till kvartsfinal utan problem.

Sista kvartsfinalen blir en stenhård uppgörelse mellan Hellman och Nilsson där jag denna gång tror att Nilsson vinner. Nilsson till kvartsfinal.

*

DJ17

Tror inte att det blir så många skrällar det brukar tyvärr inte vara det i tjejklasserna. Jag tror att alla de kvartsfinalseedade klarar sig till kvartsfinal. Pettersson, Olsson, Söderlund, Lund, Sandström, Safai, Moskovits och Quach.

Ska jag varna för något så är det att Ärtemarkstjejerna skräller. Väyrynen mot Lund eller Karlsson mot Sandström.

F14
Ingen aning men skillnaden brukar vara stor i denna ålder och jag tippar de seedade vidare med det så tippar jag nog garanterat 7 av 8 rätt minst.

10 kommentarer:

sveden sa...

svedén till kvartsfinal väl?:)

Anonym sa...

jeppe hedlund vinner inte eftersom han är tokskadad i ryggen och inte tränat på 2veckor

Anonym sa...

Är det fler än jag som har problem med att få upp resultaten från JSM nu på lördagsmorgonen?/Fladder

Anonym sa...

En skräll i P14, Wille Kindblad slog ut jimmy jin :)

Anonym sa...

Söderlund la ett set mot Präst

Magnus Skarbo sa...

Jag var impad av den unge guten Nisse Lundberg. Fick stryk i klass två i kvarten/Tyresö men spelade då min bästa match den dagen.....säger väl inte så mycket men.....Nisse Lundberg är min bubblare

Anonym sa...

Tur att Jimmy Jin har förbundskapten Peter Blomqvist som klubbtränare, annars skulle han aldrig få chansen att få vara med på World Cadett Challange och 6-nationers m.m.
Han har ju inte gjort en bra turnering denna säsongen.

Anonym sa...

det är nog fel på rapporteringen....

Anonym sa...

Kalvens forehand från bh hörnet är HEEEEEELLLLT SKADAD!

Anonym sa...

Är det ett skämt att jimmy jin är med i landslaget hörde att frej lindborg har 9-0 på han.