tisdag 12 maj 2009

Appropå veteran

Vet ni hur man vet att det är vår i pingiseuropa?
Jo. för då spelar Samsonov CL-final.

Den rutinerade och framgångsrike vitryssen Samsonov ha sedan starten av pingisens CL ALLTID spelat final. Tio år i rad så har vitryssén varit final men nu så sprack sviten.

I år så spelade Samsonov för den spanska klubben Cajagranada och de försvann redan i kvarten och därmed sprack sviten som jag tror blir svår att bräcka i framtiden. Kanske därför som det gick så dåligt i VM för Samsonov?

Här är raden:
1998 / 1999: Caen beat Düsseldorf (Samsonov)
1999 / 2000: Düsseldorf (Samsonov) beat SVS Niederösterreich
2000 / 2001: Charleroi (Samsonov) beat SVS Niederösterreich
2001 / 2002: Charleroi (Samsonov) beat SVS Niederösterreich
2002 / 2003: Charleroi (Samsonov) beat Grenzau
2003 / 2004: Charleroi (Samsonov) beat Grenzau
2004 / 2005: Gönnern beat Charleroi (Samsonov)
2005 / 2006: Charleroi (Samsonov) beat Gönnern
2006 / 2007: Charleroi (Samsonov) beat SVS Niederösterreich
2007 / 2008: SVS Niederösterreich beat Charleroi (Samsonov)

20 kommentarer:

Olle sa...

Max,
Nu måste du verkligen skriva om att TTEX har oacceptabelt skyhöga priser på sina gummibelag. Man har helt enkelt inte råd att köpa t.ex. två stycken Tenergy som tillsammans kostar nästan 1200 med frakt. Det är helt sjukt hur TTEX har utnyttjat sin monopolsituation. Oacceptabelt!

Skriver du ingenting är du indirekt bidragande till att TTEX kan behålla dessa absurda priser

Vänlig hälsning, Olle

Anonym sa...

Samsonov och Boll, vilka lirare =)

Gema Belraus!

max sa...

Olle,
Inte för att det har med saken att göra eller..

Hur kan jag vara indirekt bidragande till TTEX prissättning? Har inte dom en verksamhet som dom själva driver utom min kontroll?

Kinski sa...

Olle,

Jag kräver att du inom 5 minuter har dementerat din inbladning i Jimmy Hoffas försvinnande, annars menar jag att du är indirekt bidragande till hans öde.

Vänlig hälsning, Kinski

Anonym sa...

Olle....


hahaha

Gunilla sa...

Det är Jompas fel, Det är han som bestämmer priset och kan sedan åka på tjänsteresa. Tror inte du att det är så Max? Om du inte håller med så är du direkt skyldig till Jompas resa.

Anonym sa...

Jag tar på mig de höga priserna på TTEX. /Pimpen

Olle sa...

Jag anser att du är indirekt bidragande till att TTEX har skyhöga priser efterssom du inte gör någonting för att förända på saken. När någonting är fel i ett samhälle är det varje medborgares skyldighet att protestera och göra någonting för att motverka problemet ifråga.

Jag dementerar samtliga rytken om att jag skulle vara inblandad i mordet på Jimmy Hoffa. Det är absurt att påstå någonting sådant.

Jag hoppas och förväntar mig att du tar serriöst på min kritik och inser vilket problem detta verkligen är.

Vänlig Hälsning Olle

max sa...

Olle,
Ditt resonemang håller inte riktigt av flera skäl.

Dels har TTEX ingen monopol sitaution.

Att priserna är oacceptabelt dyra är din åsikt och inget faktum.

Att jag måste göra något åt något du tycker är fel i samhället är inte heller mitt ansvar.

MEN... Det är lite kul då jag faktiskt så sent som i söndags pratade med Jompa på TTEX om deras prissättning.

Som pingisnörd så ska jag se till att hämta in information kring TTEX prissättning och lägga upp här på bloggen men jag tar inte på mig ett enda dugg ansvar för deras prissättning den har jag inget med att göra.

Angående Jimmy Hoffa så verkar du veta att han blev mördad och det är mer än vad jag visste, misstänkt tycker jag...

Kinski sa...

"När någonting är fel i ett samhälle är det varje medborgares skyldighet att protestera och göra någonting för att motverka problemet ifråga"

Vilket fantastisk rättesnöre att efterfölja. Sluten anstalt nästa?

Anonym sa...

Kommer det något om JSM i helgen?

max sa...

ja.. klockan 15.45

max sa...

Olle,
Jag ska ha en intervju med John Wall i nästa vecka om TTEX prissättning.

Något speciellt du vill veta så passa på att ställ frågan här.

Anonym sa...

Okej :)

Olle sa...

Ja,
Jag skulle verkligen vilja veta varför dom höjer priserna med ca 50% efter dom köpte upp sportkransen.

Beror detta på finanskrisen eller är det girigheten som spelar in?

Kinski,
Din sarkasm biter inte på mig. Hoppas verkligen du har något bättre för dig än att sitta och låtsas vara Sveriges mest akademiska person. Sluta kommentera andras inlägg och red ut ditt eget mindervärdeskomplex istället!

Kinski sa...

Olle,

Att du uppenbarligen saknar förmåga till dialektisk tankeverksamhet står ju bortom allt tvivel.

Självfallet kommenterar jag vilka inlägg jag vill.

Vad har ditt hobbypsykologiserande av mig, att göra med din debila slutledningsförmåga?

Olle sa...

Kinski,
Att du kommenterar vilka inlägg du vill har ej förnekat. Men att du kritiserar andra utan riktiga grunder anser jag vara horibelt och tyda på dåligt självförtroende.

Vad har du då för grunder som kallar mig hobbypsykologiserande?
Har du ens en enda aning vad jag har examinerat för uitbildningar eller vad jag innehaver för legitimerade intyg.

Jag sedan länge noterat att hela din identitet ligger i användandet av akademiska ord. Är detta ett sätt att hävda dig eller bara ett sätt att försöka undvika ditt klart och tydliga mindervärdeskomplex?

Istället för att kritisera andras tankeverksamhet borde du granska dig själv och förstå vilken sorglig människa du är.

Med Vänlig Hälsning Olle

Kinski sa...

Olle,

Utan riktiga grunder? "The proof is in the pudding" som man säger.

Jag har förstås ingen aning om vilka utbildningar eller vilka legitimerade intyg du har, men att dra psykologiska/ psykiatriska slutsater utifrån ens inlägg på en blogg, gör förstås ingen beteendevetare.

"Jag sedan länge noterat att hela din identitet ligger i användandet av akademiska ord. Är detta ett sätt att hävda dig eller bara ett sätt att försöka undvika ditt klart och tydliga mindervärdeskomplex?"

Du behöver nog uppdatera dina kunskaper inom identitetsbegreppen snarast.


Akademiska ord...hoho

Du kanske skulle prova att läsa andra skönlittera verk än Liza Marklund.

Vänligen sluta projicera.

Ps.

Som av en händelse råkar jag ha en upplaga av DSM-IV här bredvid mig. Du kanske ska ta och titta närmare på axel I? ds.

Anonym sa...

Kinski ditt jävla lik!

Kinski sa...

Anonym,

Nu hänger jag inte riktigt med, varför denna tråkiga attityd?