onsdag 27 maj 2009

Läget inför finalen

På söndag spela Ochsenhausen final mot Düsseldorf och jag ställde några snabba frågor till vårt kära landslags och föredetta Dänningalanda och Falkenbergspelaren Pär Gerell som nu spelar i Ochsenhausen.

Här är svaren som kom inom en timme från att jag skickat honom dom, snabba frågor och snabba svar:

Vem vinner finalen?
Dusseldorf är tunga, speciellt med extramatchen som finns är i tyskland, men tror vi kan skrälla och vinna!

Vem är favorit?
Dusseldorf får rankas som favoriter

Vilka spelar för er?
Anders brukar ta ut laget en dag innan, det enda som är säkert är att chuan lirar..

Vilken match är nyckelmatch?
Kan vi vinna mot Timo en match kommer dom bli nervösa.. Och om det blir dubbel måste vi ta hem den.

Vem har bäst serve i respektive lag?
Får ranka mig som bäst serve i mitt lag.. Chuan klar 2a..I dusseldorf har jag svårast för suss serve, men Timo tror jag generellt sett har bäst serve.

Vem har bäst serve av dig och Dima?
Tycker jag har bättre.. Dima servar oftast med samma skruv i sina servar.. Lite under i forehand och ganska mycket över i backhandserven.

Vem slår hårdast i respektive lag?
Ovtcharov när han laddar med sin backhand är nog hårdast i Dusseldorf. Vi har väl ingen jättedrivare i vårt lag men Chuan slår kanske hårdast.

Har du hellre egen serve och 10-9 eller motståndarens serve och 10-8 i skilje?
Egen serve, helt klart..

Vad tänker du när om du går på en serve rejält vid 9-9 i skilje som går rakt upp i luften och sedan ner och bara snuddar kanten otagbart för motståndaren?
USS!

Vem möter du helst vid 10-10 i skilje av Dusseldorfarna?
helst Timo, kommer man till 10-10 i skilje mot timo har man spelat bra..

Kan Süss serva kort?
Ja det kan han, men mycket som trillar ut i och med att han satsar ganska mycket.

Tycker du precis som jag att Süss är en kaxig fjant?
Jag tycker att han kan vara ganska arrogant, ja..

Vem är tråkigast Baum eller Boll?
Svårt att slå Baum i att vara tråkigare..

Vem är mest rankingkåt Dima eller Kreanga?
Dima

Vem är snålast Boll eller Joakim von Anka?
tror Von Anka vinner knappt..

Kan du göra en segergest till bloggens läsare om/när du vinner din/dina matcher?
Om jag avgör hela finalserien så lovar jag göra nåt!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grymt spelat av A.Tran/H.Andersson i Polen där dom vann över första seedade Kosiba/Kovac med 3-1 i set och är nu i kvartsfinal. Även Översjö/K.Karlsson och Söderlund/Schaffer är i kvarten.

max sa...

Tråkig intervju?

PG dominerar slagfältet med att svara ärligt på min frågor, han hade valet att passa.

Anonym sa...

bästa är USSSSSS!

Anonym sa...

bra intervju max!!

Anonym sa...

PG är Kung. Den här bloggen är kunglig..

Sitter och funderar på om PG fiskar något fortfarande. Eller måste han vara tokoffensiv för att hänga med..

Sänds matchen på nätet Max?

Z

Anonym sa...

PG ar KUNG!!! Riktigt bra svar:)

Anonym sa...

KOm igen nu PG!!! TAGGA!

Anonym sa...

Du borde fråga PG vad han tycker man ska träna på för att få en riktigt bra serve! vad som är viktigas för att få bra utdelning på sin serve!

max sa...

Jag ska fråga PG nästa gång.