tisdag 26 maj 2009

Elände

Mandel måste opereras.

Mattias Karlssons skada är så pass alvarlig att han måste opereras. Det innebär att han är borta fyra till fem veckor efter operationen och han har inte fått operationstid ännu men hoppas på att få det i denna vecka.

Frågan Mandel ställer sig själv är den vi andra ställer oss också. Kan han spela EM otränad men frisk?

Jag hoppas att han får chansen att åka trots sin skada då han under turneringen kan spela upp sig och komma i form. Mattias är vår bästa junior och han har vinstchans på EM och därför vill jag ha med honom. Skillnaden mellan Mattias och en reserv är så pass stor att det är värt att ha med en otränad Mattias oavsett.

Det är min åsikt vad tycker ni?

22 kommentarer:

Anonym sa...

en månads upphåll e väl inget för en bolltrollare som mandel :) pierre

Anonym sa...

du har helt rätt! hoppas han kan åka! vore toppen för Sverige & honom men även för pingisvärlden! :)

Anonym sa...

Mattias mot EM-guldet i sommar :D

Anonym sa...

Verkar vara många "lagledare" i Sverige som hellre satsar på en skada spelare än en frisk, mig obegripligt trots skillnad i kapacitet.

Satsa på framtiden "Mandel" och rehaba och ta tag i fysbiten på allvar så kan du gå långt.

Anonym sa...

Självklart skall ansvariga avvakta så länge som möjligt. Och är han frisk till EM är det en stor tillgång för truppen och laget, även om han då är något otränad.
Vill även passa på och önska Mattias alla Lycka Till man kan tänka sig i ett sådant här läge.Jag hoppas verkligen att vi ses i Prag Mattias.

Anders Karlsson
BTK Rekord

Anonym sa...

mattias slog väl kvist och simon arvidsson otränd, förra gången han var skadad?

Mandel sa...

tack för allt stöd :)
jag kan bara hoppas på ett snabbt tillfriskande efter operationen som äger rum senast på måndag!

Jompa sa...

Mötte Mattias när han gick av tunnelbanan i Alvik och jag gick på. Han kom på kryckor, stackaren. Jag var mitt i ett viktigt samtal och hann inte säga nåt, så jag får säga det här istället:
Lycka till och krya på dig, Mattias!

/John Wall

Anonym sa...

Men Max, då kvist är nästan lika bra som harald och bättre än anthony så innebär det att mattias är bättre skadad/otränad än vissa spelare som ska med till EM också?

tänkte på det du skrev om att han är bättre än reserven som skulle in

max sa...

Jag tycker att Mattias är klart bäst av de svenska juniorerna.

Sedan är det jämnt mellan Kalven och Översjö och straz efter kommer Harald.

Tran och Kvist tycker jag inte håller samma klass och inte mot tuffare motstånd som på EM.

Jag har hellre än skadad Mattias med än Kvist eller Tran men inte före Harald om det skulle gå så långt.

Anonym sa...

tror inte någon reserv tas ut även om mattias inte kan åka

tigern sa...

Det är klart grabben ska med om han är frisk.

Peder Gerdin sa...

Man måste bli riktigt frisk innan man går för fullt - se på Kalvens återkommande problem. En del pratar om Kvist o Tran, men Hampus Söderlund är ju betydligt bättre än dem. Hans spel i elitserien har varit mycket stabilt, och hans internetionella spel har ju varit mycket framgångsrikt. Satsa på vår mest lovande spelare i stället - Hampus Söderlund!

Anonym sa...

Jätte trist för Mattias!

Klart att han ska åka, hoppas nu inte bara han bestämmer sig för tidigt så att skadan inte läker som den ska. Så att han i framtiden, tänker närmast på pingisligan, inte kan gå för fullt.

Anonym sa...

KVIST KVIST KVIST !

Anonym sa...

Hej.
Jag har sett Mattias spela skadad det var helt otroligt så bra han spelade,den killen är nog ganska lättränad så vänta in i det sista med att räkna ut honom.
Bengt I

Anonym sa...

Hampus e ju med i kadettlaget

max sa...

Anonym 15.54,
Tack för att du svarade så slapp jag svara Peter Gerdin som inte riktigt har så bra koll som han verkar tro själv. :)

Mandel sa...

Operation imorn klockan 10 !

Anonym sa...

Lycka till med operationen!!

Mandel sa...

Tack!

Anonym sa...

Nu ligger Mattias på operationsbordet! hoppas allt går som det ska!