söndag 18 oktober 2009

7/8

Av kvartsfinalisterna så hade jag sju rätt av åtta möjliga. Min miss kom med att Kreanga kom tvåa på seträkning gentemot Joo i grupp S.

Samtidigt så hade jag en del tur med att Maze och Ovtcharov kunde slå ut Mizutani på seträkning. Jag hade hller inte trott att Oh skulle kunna slå Ma Long vilket fick ödesdigra konsekvenser längre fram för Timo Boll.

Samsonov besegrade även Chen Qi vilket jag inte trodde. Men på det hela taget så sju rätt av åtta i kvartsfinal vilket väl är OK?

Gruppställning

1
Oh sang Eun
Ma Long

2
Boll
Kreanga

3
Samsonov
Chen Qi

4
Maze
Ovtcharov

Dessa slutresultat gav oss följande kvartsfinaler:
Oh Sang Eun vs Kreanga
Chen Qi vs Maze
Samsonov vs Ovtcharov
Ma Long vs Boll

Och som jag redan berättat så fick Boll i och med Ma Longs förlust mot Oh möta kinesen redan i kvartsfinal och där vann kinesen med 4-2. Oh vann sin kvartsfinal ganska enkelt över Kreanga precis som Samsonov gjorde över Ovtchatrov. En stenhård match blev det sedan mellan Chen Qi och Maze där det till sist avgjordes i förlängningen med 12-10 i skilje för Chen Qi.

Imorgon så visar Eurosport först repriser på kvartsfinalerna och sedan semifinalerna, start 08.30 jag är där och kollar då.

Oh Sang Eun vs Chen Qi

Samsonov vs Ma Long

Jag tippar Oh mot Ma Long i final vad tror ni? Men fram tils dess blir det lite vila efter en ganska lång lördag mer om gårdagens Pingisligamatch kommer imorgon med. Godnatt.

Inga kommentarer: