torsdag 22 oktober 2009

Superettan i helgen

Hägersten vs Kävlinge
Ett toppmöte inför säsongen men efter två omgångar så har har Kävlinge imponerat men inte Hägersten. Kävling har siktet inställt på elitserien och då måste man vinna denna match. Vore kul om Kävlinge mönstrade bästa möjliga lag. Li, Molin, Holm och Mattiasson. Vilka Hägersten mönstrar är också lite osäkert men jag tror att Kävlinge kommer att köra över Hägersten.

Tips:
1-6

*

Mölndal vs Linné
Göteborgsderby med klar fördel för Linné. Andreas Johansson kommer inte att förlora någon på andrabordet och sedan blir ett gäng spelare som inte vunnit i serien ännu som kämpar mot varandra på andrabordet, Karlsson eller Dellstrand för Linné mot Andersson/Svensson/Drottz för Mölndal. Linnés förstabord är starkare än Mölndals och jag tror att det blir en klar seger för Linné

Tips:
1-6

*

Linköping vs Lessebo
Lessebo får antagligen med Roger Andersson denna gång vilket är en förstärkning men jag tror inte att det räcker, inte på långa vägar. Roger tar högst en och sedan så får hans lagkamrater slita för att få ihop matcher. Linköpings andrabord har börjat OK och ska kunna bemästra Lessebo någorlunda enkelt.

Tips:
6-2

*

Askim vs Carlstad
Simon Arvidsson är i toppform och är förutom att vara obesegrad i superettan även obesegrad i danska elitserien. Han har 2 av 2 på förstabordet och 7 av 7 på andrabordet. Några av hans skalper är Lau, Mathiasson, Fredrik Lundquist och känn på den här.. Huang Hou Yu från just Askim. Dessutom så har ju Simon besegrat Wall och An Shu tidigare i superettan.

Huang och Greczula måste spela på topp för att det ska bli jämnt. Huang är favorit i sina två men sen så är Kvist underdog i sina möten. PÅ andrabordet är Sjöstedt favorit i sina möten och det kan alltså komma att avgöras i mötet mellan Lundström och Brännström. Detta blir jämnt! Dubblarna avgör och där så satsar säkert Carlstad på att vinna andradubbeln för att slippa Huang och då vinner man om Lundström slagit Brännström, den matchen avgör om det blir delad pott eller om bägge poängen går till Carlstad.

Tips:
4-6

Söndagens omgång kommenterar jag senare.

27 kommentarer:

Dålig tippare sa...

INITIERAD och engagerad,
Håller helt med dina tips.
Simon Arvidsson har imponerat i Danmark.
Tror att Mölndal får 3 matcher via Kalle Relfsson och Asamoah.

Anonym sa...

top 12 väst?

max sa...

Angående Mölndal så har jag inte räknat med Cyppe.

Anonym sa...

6-1? är det andra regler än i divition 1? typ hur många kör, och inga dubblar elelr? :O

Anonym sa...

Ingen Dellstrand i Linne.Anders Karlsson troligen eller unge Calle .

coachadde sa...

bra max att du tippat ner oss, brukar ju gå bra för det laget du tror minst på... =)

max sa...

4 spelare som är rankade av förbundskaptenen i en inbördesranking som sedan måste följas vid uppställningen av lagen.

1-2 möter motståndarnas 1-2
3-4 möter motståndarnas 3-4

Därefter två dubblar där lagens 1a måste spela dubbel nummer 1.

Matcherna innehåller alltså 8 singlar och två dubblar. Först till 6 vinner och det kan sluta 5-5.

Tror på Hägersten sa...

John Wall
Tran
Haren
Jaime
Inget dåligt lag.
Skräll?

Anonym sa...

top12 väst please:D

Anonym sa...

Förresten så verkade inte Timo Boll tycka det var så värst svårt att slå "SuperFabbe":)

Anonym sa...

top12 väst hade vart roligt=)

Anonym sa...

Lågkonjunkturen har verkligen satt sina spår även i Superettan...

Anonym sa...

9-0 i danska ligan var inte illa :)

Anonym sa...

PK Smyg, skönt namn.

Anonym sa...

var finns fabbe - boll?

Anonym sa...

Lärde mig något nytt. När domarna kontrollerar friktionen på ett långnabb lägger dom en boll på gummit och rör racketen fram och tillbaka. Om bollen inte rör sig är gummit ej godkänt.

Anonym sa...

Anonym 22.27
Äntligen en domare som gör rätt.
Regler skall följas. Minst 5 milli Newton friktion skall det vara.( 5 tusendelar)

Anonym sa...

Lärde mig något nytt. När domarna kontrollerar serven så tittar de om bollen ligger mitt i den öppna handflatan. Om bollen inte ligger där är serven underkänd.

coachadde sa...

fabbe vs boll finns på dttl`s hemsidan...

Magnus Månsson sa...

Hej Max och alla andra. Jag vet att detta inlägg handlar om Superettan men om det är någon som vill se lite bollar från 4:e omg i Pingisligan så kommer det här en länk till Falkenberg-Växjö 3-2. http://www.youtube.com/watch?v=HP0LpY9OK4E

Ha det gött

Anonym sa...

sen när började man mäta friktion i Newton (N). Newton är enheten på kraft. Enheten på friktion är my (symbolen saknas på mitt tangentbord)

Anonym sa...

Åker du till Östergötland på söndag Max?

Anonym sa...

Lärde mig nåt nytt...Jorden är rund....Domarna lär sig aldig nåt nytt...åtminstone inte pingisdomare...för reglerna verkar inte gälla för alla och ibland..verkar det komma regler från himlen som ingen annan begriper..märkligt

Anonym sa...

Hur många forehand drog Fabbe i nät egentligen?

Anonym sa...

Hej.
Tycker att du är för snäll mot oss
vi har alltid tuffa matcher mot Hägersten vet du något som inte jag vet?Det är inte så lätt att bara plocka hem poängen,vi skall faktiskt spela om pinnarna,hoppas att du har rätt men några 6-1 kan jag inte tänka mig att det kan bli.
Bengan
Kävlinge

max sa...

japp. ska til motala.

max sa...

bengt,
hehe.. jag vet en massa jag.