måndag 5 oktober 2009

Trevligt och välförtjänt!

Under lördagens match mellan Eslöv och Halmstad så Thomas Andersson nedkallad till planen utanför spelarhagen och fick där ta emot ett idrottsledarstipendium från Lions Club Eslöv.

Det finns många ideelt arbetande ledare som gör ett kanonjobb för sina klubbar och jag tycker egentligen att alla är värda ett pris som detta.

Nu fick Thomas och med fem raka SM-guld och 16 säsonger som ordförande tycker jag att det är välförtjänt med lite extra beröm till Thomas.

Thomas har med sin familj (far och mor och syskon) byggt upp tillsammans med flera andra Eslöv till en föregångare och ledsagare för många andra klubbar inom svensk pingis och jag hoppas att detta i framtiden också uppskattas och uppmärksammas av vårt eget förbund i något sammanhang.

Stort grattis från mig Thomas!

5 kommentarer:

Anonym sa...

andreas johansson ny ansvarig för sveriges damjuniorer. vad tror ni? flipp eller flopp?

Anonym sa...

Tomas har inte varit ordförande i 16 år

Anonym sa...

http://www.ystadsallehanda.se/article/20091005/SPORT/710059793/1013/&/osterlen-mot-Halmstad-–--i-en-bilsalong

max sa...

enligt artikeln är det 16år..

http://mellanskane.lokaltidningen.se/article/20091005/ARTIKLER/910059943/1315#

Anonym sa...

Hur många år Thomas har varit ordförande vet jag inte men det är
en lång tid.
Om vi säger 16 år och allt jobb han lägger ner på pingisen så uppskattar jag till 40 år om vi räknar vad en normalt arbetade ordförande lägger ner i tid.
Slit och släp Thomas.
Bengan