lördag 24 oktober 2009

Div 1 Västra

Markaryd är favoriter i sina matcher mot Varberg och Munkedal. Bredast trupp och nu med Moldovan i laget kommer de att sopa banan med i alla fall Varberg, frågan är om Munkedal kan ställa till lite bekymmer, ja kanske lite men inte så mycket.

Dalen har ett vasst lag precis som Markaryd och med en C. Harrysson i samma slag som förra sammandraget blir man en utmanare om seriesegern. Mariedal och Falköping står för motståndet och bör besegras om man just ska kunna utmana.

Askim utan Borre som idag spelade för superettan men med Linus Brännström och Wang tillsammans med Dahlberg och Norling. Ett habilt gäng som toppas upp av Wang. Munkedal och Kvibille står för motståndet denna helg. Jag tror att det blir ganska jämna matcher men med fördel för Askim i bägge mötena.

Munkedal som jag tippade lågt lågt lågt ner i serien började bra och har en två riktigt bra spelare som verkligen måste leverera sedan måste de andra hjälpa till och bära pianot för att det inte ska gå sönder. Askim och Markaryd och ska man ta poäng är det mot Askim men det blir tufft det med.

Falköping har främst två bra spelare och de är livsviktiga för lagets resultat. Anderssonx2. Dalen blir för tuffa men Varberg måste man slå, så är det bara.

Varberg med flera rätt unga killar får det tufft i denna serie och jag tror inte att det ser bättre ut efter denna helgs matcher mot Falköping och Markaryd, 0poäng blir nog facit.

Kvibille trodde jag på inför säsongen men alla spelare var inte riktigt så bra som jag hade trott, får nog rikta in sig på att försöka undvika kval nedåt. Väldigt viktigt möte mot Mariedal som kan bli direkt avgörande när säsongen summeras, vidare så möter man Askim som jag tror blir för tuffa.

Mariedal måste ha fyra spelare som vinner matcher och så var inte fallet förra sammandraget. En laginsats kan rädda dom annars så är de ett bottenlag.

4 kommentarer:

christoffer sa...

har bytt efter namn till Zidek max.. och du kan kalla mig mr PES ;) / christoffer

Anonym sa...

inga resultat?

max sa...

Lill-Harry,
jag kallar dig vad jag vill, tror du att du bestämmer det själv?:)

christoffer sa...

haha :) du får bestämma då ;)