söndag 4 oktober 2009

Massor av pingis

Hemma igen och ska nu försöka landa i vardagen vilket innebär Bajen mot BP på Söderstadion och med kniven på strupen, det kunde jag aldrig tänka mig inför säsongen.

Men ikväll så ska jag skriva lite om TV-matchen och all annan pingis från helgen för det har varit en hel del minsann.

Kul att ni gillade tv-sändningen, de flesta har haft positiva saker att säga och det känns kul. Personligen känner jag som jag också fått höra att det behövs mer glädje i studion och det är nog väldigt sant. Vi hade grymt kul under hela sändningen men väl i bild så måste man vara fokuserad. Förhoppningsvis kan vår glädje och entusiasm gå igenom rutan nästa gång.

Nåja. 0-1 och jag skjuter mig själv.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så härligt att vara AIK:are och läsa tabellen just nu med Bajen och Djurgården i botten.

Anonym sa...

ÖIS ÖIS ÖIS
gissa vem
mvh
kollegan

Anonym sa...

Såg matchen på TV igår och förutom det tekniska strul med både ljud och bild som var i början tyckte jag att det var bra kvalité på både sändning och kommentatorer. Fjäder i hatten till er och då också till dig Max.
Skulle vilja höra dina tankar kring att Zhao Peng flera gånger under sina matcher behandlade sitt racket precis som om han nyss hade limmat det. Först stod han och tryckte ytterkanterna på gummin på stommen som om gummit inte riktigt hade fäst. Sen lade han ner racket på bordet ett flertal tillfällen och slog med knuten hand på gummin som att försöka få bort bubblor.
Kan han ha spelat med nylimmat? Har dom ingen koll på det i Pingisligan?
Tankar kring det?

Anonym sa...

Svar på tal kan man väl lugnt säga. WP Anthony..

max sa...

Tack Ösiaren.. nu känns det bättre.

max sa...

Angående zhao pengs racket och så sågjag samma sak och undrade lite jag med men jag vet att det ibland med det nya limmet ka´n vara ojämnt och då måste man trycka till det för att jämna ut det men jag vet varför han gjorde som han gjorde.

Anonym sa...

Det är en tvångstanke... Han har alltid gjort så

Anonym sa...

Vad vet Du Max?
18:23

Anonym sa...

Halmstadkinesens uppkast kan aldrig ha varit 16 cm....

EAI sa...

Det ger honom tur enligt honom själv. Han har säkert 10-15 grejer han alltid gör...vidskeplig som de flesta kineser;) Han nylimmar dock inte!

Anonym sa...

Mycket pingis i veckan som gick. Karakasevic vinner bara matcher när han uppvisningsspelar i Usa. Dags för Pluderhausen o lägga pengarna på någon annan med bättre attityd? Maze tar 2 i CL men ändå förlorar Roskilde när Oh lägger båda, sanslöst. He Zhi wen 47 år ung slår både Kreanga och Suss inom en vecka. Vilken härlig gubbe.

Anonym sa...

Så nära att vi fick en jätte skräll i HJ20. Javid Eil mot Johan Sondell, 8-6 i avgörande set, sedan så går simon nilsson in och slår soda! bra jobb 91:or!

max sa...

Jag missade ett inte faktiskt.. så jag vet INTE varför han gör som han gör.

Sorry.

Anonym sa...

Anonym 20.21. Håller helt med dig, "Halmstadskinesens" uppkast var inte ens i närheten av stipulerade 16 cm.
Dessutom kan man ju fundera på hur Huang Dawei hanterar kravet på att serven skall påbörjas med bollen fritt vilande i den fria handens ÖPPNA handflata...
Det är, som alla säkert vet, spelarens skyldighet att serva så att domaren kan vara säker på att kraven på en korrekt serve uppfylls!
Nils H

Anonym sa...

Daweis serve ser ju ganska stressad ut. Måste vara jäkla jobbigt o möta en sån tjackservare.

Kowalski sa...

Nedan följer de paragrafer som stipulerar domarens roll i det hela, för som vi alla vet, är det dennes roll att leda matchen.

2.6.6.1
2.6.6.2
2.6.6.3
2.6.7