onsdag 7 oktober 2009

Spårvägen vs Falkenberg

Match ikväll mellan Spåret och Falken.

Som jag har förstått det så har Guo Kai inte anslutit ännu vilket innebär att Omar Assar spelar idag och då antagligen tillsammans med Rydén och Månsson. Spårvägen lär mönstra He Haijin, Zöögling och Appelgren i detta möte och efter helgens tävling i Rekord så tror jag att man gärna slipper Hajen mot Rydén men får Hajen mot Assar.

Falkenberg träffar nog gärna rätt på Månsson mot Zöögling där Månsson vunnit de fyra senaste mötena förvisso stenhårda möten de två senaste men ändock bra statistik. Hur ställer man bäst upp för detta då?

Spåret har tidigare spelat:
Hajen
Äpplet
Zöögling

Falkenberg har tidigare spelat:
1. Månsson
2. Assar
3. Rydén

Jag tror därför att det finns chans att Rydén spelar som tvåa i laget för att få möte Hajen, om Falken vågar gamla lite till så sätter de Rydén som 1 och spelar då honom mot Äpplet och Hajen medan Månsson får möta Zöögling. Med en sådan uppställning skulle Falkenberg vara favorit i tre av fyra matcher och sedan ha dubbeln som avgör. Om man ställer upp som ovan är man sitället bara favorit i matchen mellan Månsson och Äpplet.

Så min alternativa uppställning för Falkenberg ser alltså ut så här:
1. Rydén
2. Assar
3. Månsson

Vilket skulle ge följande spelschema (favorit i rött):

Hajen-Assar
Appelgren-Rydén
Zöögling-Månsson
Hajen-Rydén

I jämförelse med den uppställning lagen haft tidigare (fortfarande favoriten i rött)
Hajen-Assar
Appelgren-Månsson
Zöögling-Rydén
Hajen-Månsson

Ska bli spännande att se hur det blir ikväll och hur lagen ställer upp. Vad är era tankar och åsikter om detta?

13 kommentarer:

Anonym sa...

spelar inte franzen för halmstad?

Anonym sa...

lirar inte Franzén för Halmstad???

Anonym sa...

Franzén i Falken ?

max sa...

jo självklart.. blandade ihop honom med hans förra klubb. Ryktet kvarstår dock att han snart gör debut i pingisligan men då för HALMSTAD, my bad.

Anonym sa...

Alltså Rydén är ju jättetrevlig på alla sätt och han spöade hajen senast, men är han verkligen favorit nästa gång de möts?

max sa...

Lukas vann även när de möttes förra gången i elitserien.

Anonym sa...

2,65 på Lukas mot hajem bet 365

Anonym sa...

Dåligt med favoriter som håller så här långt??

Anonym sa...

Man tycker spontant att Superettan borde bli lite starkare nu när det bara är tremannalag i elitserien, men en titt på trupperna får mig att undra om Superettan någonsin varit sämre???

Anonym sa...

"Färgstarke Omar Assar lämnar Sverige med segertrippel"

Finns det möjligtvis inget bättre ordval än just färgstark när man pratar om den enda mörkhyade i serien?

max sa...

2.65 på Rydén var fint... mmmmmm.

Anonym sa...

Jag håller med dig Max....det var bra odds på Ryden, alltså vill jag tacka dig Lukas för att jag nu kan ta med familjen på en fin semester ;), Permevik Höganäs

max sa...

Jag spelade inte så mycket men det räcker till en weekend i helsingborg, tack Lukas.