torsdag 15 oktober 2009

World Cup gruppspelet

Så här tror jag att gruppspelet slutar:

Grupp A
Ma Long, Oh Sang Eun, Kenta Matsudiara, Werner Schlager

Storfavorit är Ma Long men en av de som kan slå honom är just Oh Sang Eun. Kenta chanslös mot Ma Long och jag tror att Oh är för säker i backhand-backhandspelet för att förlora. Schlager känns även han för bra för Kenta. Oh kniper andraplatsen före Schlager.

  1. Ma Long
  2. Oh Sang Eun
  3. Werner Schlager
  4. Kenta Matsudiara

Grupp B
Timo Boll, Kalinikos Kreanga, Alexei Smirnov, Joo Se Hyuk

Boll vinner denna grupp lätt. Kreanga känns som en spelare på nedåtgående och kanske kan hemmaspelare Smirnov hota honom lite grann. Kreanga och Joo möttes förra året i World Cup och då vann Kreang amen denna gång så tror jag att Joo tar revansch.

  1. Boll
  2. Joo Se Hyuk
  3. Kreanga
  4. Smirnov

Grupp C
Samsonov, Chen Qi Cheung Yuk plus kvalspelare

Chen Qi känns som en spelar på uppgång, det gör inte Samsonov och jag tror att kinesen vinner gruppen trots två raka förluster mot vitryssen. Cheung Yuk har bara vunnit en gång över Chen Qi och aldrig mot Samsonov. Kvalspelaren är chanslös.

  1. Chen Qi
  2. Samsonov
  3. Cheung Yuk
  4. kvalspelare

Grupp D
Maze, Mizutani, Ovtcharov, Chuang

Den mest öppna gruppen där egentligen alla kan vinna mot alla. Chuang från Ochsenhausen har inte visat storform på sistone och får det ganska tufft. Maze är säkert revanschsugen efter två förluster i CL då bland annat Ovtcharov slog honom. Mizutani är på uppgång och jag tror att han kan gå till slutspel men han måste då slå Ovtcharov. Jag tror att Maze vinner mot Chuang och Mizutani men är inte säker mot Dima. Dima tror jag slår Chuang men sen är det öppet mot Mizutani och Maze. En tuff grupp!

  1. Maze
  2. Ovtcharov
  3. Mizutani
  4. Chuang

7 kommentarer:

Anonym sa...

Man kanske ska komma ihåg att Kenta slog Oh Sang på VM och att han hade 2-0 på Schlager i CL förra säsongen

max sa...

Ja, det är sant. 4-3 på Oh efter underläge 2-3 imponerade. Minns hur schlager bytte serve vid underläge, den med det höga uppkastet gav segern.

Anonym sa...

vill du beta på 1 vinnare mot mig max? ja eller nej, om ja så kontaktar jag dig via mail. Jag tror sten säkert på boll.

max sa...

Kör.

Du har min mail till höger på bloggen.

Jag tar Ma Long!

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=u71EO6BoLZA&feature=player_embedded#

nöstan som magikern från stockholm!

Anonym sa...

Dessa kommer att gå till slutspel:

Grupp A:
1. Ma Long
2. Kenta Matsudiara

Grupp B:
1. Boll
2. Joo Se Hyuk

Grupp C:
1. Samsonov
2. Chen Qi

Grupp D:
1. Maze
2. Mizutani

sankan sa...

Bra tippat, Max!