torsdag 22 oktober 2009

Top 12 region Väst

Nu dags för västra Sverige.

U20:
Blir osäker om jag kommit rätt. Var det verkligen bara 8 starter i denna klass. Fy fan vad uselt. Tappar lusten att skriva om det då. Borre vann före Brännström på inbördes möte och tre blev Olovsson. På fjärde plats återfinns Emil Pettersson.

  1. Borre
  2. Brännström
  3. Olovsson
  4. Pettersson
  5. Jacobsson
  6. Hult
  7. Ristic
  8. Lilja

HJ17:
Ska erkänna att det är få namn jag känner igen på denna resultatlista. Kan dock konstatera att Markus Johansson vann på inbördes möte över Areskoug. Om tredjeplatsen var det tufft och där blev det äve där inbördes möte som avgjorde, trea Jangvik före Sultan. Anmärkningsvärt att placeringarna 1-10 avgjordes efter inbördes möte om varje placeringe, tex 1-2 , 3-4, 5-6 osv. Tre spelare från Svanesund med.

  1. M.Johansson
  2. Areskoug
  3. Jangvik
  4. Sultan
  5. S.Johanssson
  6. A.Nilsson
  7. T.Nilsson
  8. Ristic
  9. Steen
  10. Skärberg
  11. Upper
  12. Gustavsson

P15
Min oinsatthet i västra sveriges yngre pojkklasser är påtaglig när man räknar bort de allra bästa. Många för mig okända namn. Martin Svensson vann obesegrad före ett koppel av spelare som alla besegrade hamnade på samma poäng, platserna 2-5 avgjordes alltså efter inbördes möten dom emellan. Längfors, Magnusson, Romare och Bergsten. Askim på plats med tre spelare.

  1. Svensson
  2. Längfors
  3. Magnusson
  4. Romare
  5. Bergsten
  6. Jangvik
  7. Hildebrand
  8. Mattisson
  9. Ericsson
  10. Nilsson
  11. Olsson
  12. Sundling

13 kommentarer:

Niesse sa...

Bra av Svanesund att ha 3 spelare med. Starkt av en sådan liten klubb!

Askim bra som vanligt, otroligt bred ungdomsverksamhet med bra topp.

Anonym sa...

fan vad väst har tappat på ungdomssidan asså:O

Anonym sa...

med harrysson lundholm relfsson översjö arvidsson lundström sveden o landgren hade 20 klassen varit starkk...

Anonym sa...

+ kvist

Anonym sa...

men nu var ju inte de med

Anonym sa...

Hur gick det på tjejsidan?

Biggan sa...

Max vet du om spåret kommer starta med någon av junisarna? Funderar att titta men inget att se de gamla lira tycker jag.

max sa...

jag frågar aldrig dom om uppställningen, så att jag kan spekulera fritt.

Anonym sa...

Ska du kolla Hägersten imorgon Max?
/PT

Anonym sa...

landgren är väl inte mycket att hänga i granen?

Anonym sa...

Håller med Niesse. Tittade in på Askims hemsida. Bra reportage om top 12. 14 spelare med är helt överlägset alla andra klubbar. Tycker att de gör rätt och satsar pengarna på bra träning för ungdomarna.

max sa...

PT,
Ja.

max sa...

13.41
Jag vet inte.