fredag 30 oktober 2009

Ängbys Elit

Var och kollade in lite på Ängbys Internationella idag och det var bra klass men inte så där att man fick skrämselhicka av gruppspelet där vissa grupper var direkt svaga.

Anders Eriksson sopade ut SUIFs deffkines i tre raska och vann sedan gruppen genom en vinst över Dyrefors som i sin tur var helt chanslös mot deffen, endast 8 bollar fick han med sig.

Rickard Borre vann sin grupp före John Nilsson som gör sitt bästa för att ragga röster till ossa-omröstningen. Hao Donglong som spelar i Norge hade kunnat få min röst mot Pernhult och det slutade med att jag applåderade varje boll Pernhult drog in mot deffen jag till och med ropade "Bra Mattias" när kinesen missade en serve på sin matchboll, sån är jag ibland. Pernhult vann matchen med två bollar i skilje. Därefter visade Tobbe Bergman hur man ska spela mot deff, ajajajaj vilken slakt och kinesen såg helt förstörd ut, förra gången han mötte Bergman förlorade han också enkelt och då började han till och med att gråta. Tungt att torska ibland, framförallt när man inte har självinsikt det vet jag om någon.

Appropå Bergman så var lillebror Bergman med och det var väl inte många som trodde att han skulle kissa hem sin pool med tre raka segrar över en norrbagge, Roslund och Haeger? Att sedan Tim även vann sin play off match mot Åkerlind gör inte saken sämre. Bergmans in the house!

Jamie Lindqvist vann sin grupp före Bachstätter och det efter att ha vunnit med 12-10 i skilje men det hade lika gärna kunnat bli 3-0 eller 3-1 till Lindqvist som dominerade de fyra första seten men till sist fick rädda 8-10 till 12-10.

Johan Lundström vann sin grupp före Tran och om Lundström skulle spela i superettan som på tävling skulle hans kvot se bra mycket roligare ut än vad den gör nu.

Play off

Rööse van över Roslund om vem som får chansen mot Waldner i första riktiga omgången, en upplevelse för Rööse kan jag lova, vem vill inte ha mött Waldner minst en gång under sin pingiskarriär?

Tobbe Bergman besegrade Cöster i en svängig match där Cöster vann första set efter 11 raka poäng med 11-1 innan Bergman kontrade med 11-0 i andra set. Cösters 2-1 ledning räckte inte och Bergman vann till sist med 11-7 i skilje.

Martin Cederlöf besegrade Martin Lovén med 3-0 och då Ojakangas lämnar WO för spel i Danmark så är Cederlöf klar för åttondelsfinal där vinnaren av Lindqvist och fjolårsvinnaren Jiang väntar.

Sondell kommer inte till tävlingen vad jag vet vilket innebär att den fint spelande japanen Tokunaiso får chansen mot Tran eller Kvist om en plats i kvartsfinalerna.

He Haijin får i sin första match chansen att möta deffen från SUIF, Xiao.

Borre mot Santos blir intressant efter att Santos besegrat Zidek och Borre slagit Petter Svensson. Jag tror på formstarke Borre trots att Santos mot alla odds besegrade mig i helgens seriematch.

Bachstätter vinner enkelt över Robert Nilsson och jag som hoppades på en match mellan Äpplet och Nilsson men nu få man i alla fall se hur Äpplet hanterar den unge växjöitens servar och attacker.

Mr Skarbo varnade för nummer 474s backhand och det är en Machado från Spanien som jag inte känner till tidigare men han ställs i alla fall mot Sunesson om en match mot Sun Jian i åttondelen för jag kan inte tänka mig att Berglund rår på Sun Jian.

Imorgon avgörs det med start klockan 13.10!

42 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort av Johan att pressa Ola som blir Waldners baneman i kvarten.

Matchen Rööse - Roslund måste ha varit årets viktigaste för båda.

Anonym sa...

Kul o se att Tim Bergman är tillbaka i hagen, efter många års motgångar med skador...bra Timpa..du är grym..nu går vi för guld..

Coach

Anonym sa...

Du skriver att du har självinsikt samtidigt som du skriker bra Mattias när kinesen servar ut sig.
Verkligen dubbelt..

Får inte det riktigt att gå ihop!

Anonym sa...

nu kör vi grabbar visa att ni ärvt något från fader.

Anonym sa...

den här machado från spanine borde du veta vem det är, vann i tre raska när hans spanska klubb mötte roskilde i champions leauge, det va mr. oh san eun han vann över

Anonym sa...

Jag har faktiskt mött den där Waldner en gång. En trevlig prick som dessutom sprattla emot rätt bra. Han fick ett set om jag minns rätt. Mvh Björkryd

max sa...

Det är givetvis inte samma amchado som slog ut Ovtcharov från Em.. get a grip.

max sa...

Om du läser igen så skriver jag att jag saknar självinsikt.

Dessutom så avsåg inte självinsikten att jag blev irrieterad på deffen, den avsåg att ibland borde man bara fatta att man är sämre än sin motståndare och sluta gnälla vid en förlust.

Anonym sa...

vart hittar man resultat?

Anonym sa...

ska det inte sändas elitserien i pingis idag på tv ? :O

Anonym sa...

Vad händer eller rättare sagt inte händer på Ängby GP. Riktigt usel uppdatering!!!

Kom igen nu Stockholms stolthet!

max sa...

ingen elitserie idag eftersom det är pro tour i England.

Nästa vecka är det match i Simrishamn.

max sa...

J-O är klar för kvartsfinal via 3-0 mot Pontus Rööse och Tobbe Bergman.

Äpplet är även han klar för kvartsfinal via Bachstätter och Dalens kines som nu spelar för Linné.

Anonym sa...

Sydsvenskan är en tidning som har noll koll på pingis just nu. Man skriver inte om Eslöv (ca 4 mil från Malmö) i pingisligan och inte heller om Kävlinge (3 mil från Malmö) i superettan.
Kolla deras lista över större händelser i november.
http://sydsvenskan.se/sport/article402783/November-2009.html

Anonym sa...

Ursäkta att jag skriver detta, men det retar mig något enromt....

VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN ÄR PRISPENGARNA I DAMKLASSEN SAMMA SOM I HERRKLASSEN!?!?!

Skulle det inte vara bättre att man lade ihop pengarna och låter alla spela i samma klass....


//Politiskt inkorrekt men sant

Anonym sa...

http://elitportalen.se/kristian_karlsson/ finns en video där från Rekord - Söderhamn !

Anonym sa...

jävla tönt max hur kan man säga vann enkelt mot en deff blablabla ta till baks superblock så ska ni få se på ajajaj jävla töntar som grinar till ittf väx up

tigern sa...

hur fan kan dom undvika att ta med harre till junior vm skandal avgå hela bunten.

Anonym sa...

Hur gammal är Sun Qian?

Anonym sa...

Tigern: Säg det till de som är ansvariga istället för att gnälla här!

Anonym sa...

Vilka ska avgå Tigern? Adde, Svesse eller vem?

Anonym sa...

är JVM-truppen klar redan?

Anonym sa...

Väx upp Tigern.

tigern sa...

Har för mig att harre var i semi på junior em har svårt att se att sverige har 4 som är bättre.

Anonym sa...

Svar Hur gammal är Sun Qian? född 94

Anonym sa...

Vem ska Harre peta?

Anonym sa...

Väx upp? jag är 50 år hoppas jag inte växer mer

Tigonen sa...

Skandal! Avgå! Pravda!

Anonym sa...

Hur kan Sun Qian spela P14 om han är född -94? Linné säger att han även ska spela lag-SM i P13. Hur går detta ihop? Svenskan bör kolla upp detta.

Anonym sa...

M190596QIA01

Anonym sa...

Sun Qian är egentligen 94a. Men som alla andra kineser så fuskas det mycket med passen och på hans pass så står det att han är 96a

Kattungen sa...

Tigern bör avgå med dessa inkompetenta kommentarer. Gör honom en tjänst ta bort den stackaren. Vilken nivå detta kan inte vara bra för svensk pingis. Usch Usch Usch

Anonym sa...

stämmer tigern...du har svårt.

tigern sa...

var ska jag avgå ifrån?

Anonym sa...

Ska Sun Qian isf peta en av Carl Alander och Marcus Olovsson? Skräll isf! Schysst mot dom! De har gjort så förut!

Anonym sa...

Linné värvar smart igen? NOT!
Sun Qian petar ett annat nyförvärv Anders E? Eller kanske Marcus O som "bara" ligger 2:a i Sverige?
Rensa ur Linnéskiten!

max sa...

Sun Qian kan vinna matcher och ur den synvinkeln är det en smart värvning.

Anonym sa...

tydligen har Sun Quian berättat för en klubbkamrat att han är 92:a.

Detta var ett jävla mysterium, ju äldre svenskarna blir, ju yngre blir kineserna känns det som...

Mjau sa...

Tigern avgå från svensk pingis snälla snälla ta bort honom.

Anonym sa...

Ursäkta att jag skriver detta, men det retar mig något enromt....

VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN ÄR PRISPENGARNA I DAMKLASSEN SAMMA SOM I HERRKLASSEN!?!?!

Skulle det inte vara bättre att man lade ihop pengarna och låter alla spela i samma klass....


//Politiskt inkorrekt men sant

den 31 oktober 2009 18:01
____________________________________

Håller med!!

Mjau sa...

Tigern vad tycker du själv? Motivera och gör en analys av hela laget inte bara han kom till semi.

Anonym sa...

Ta bort ledaren/ledarna i Linné!!!!!!!!!!!!!
De bara förstör för ungdomarna i klubben. Många duktiga barn/ungdomar har slutat eller bytt klubb. Kan ingen sätta stopp för detta? Hur länge ska detta hålla på? Varför reagerar inte styrelsen eller föräldrarna?