tisdag 6 oktober 2009

Herrseniortruppen

Nästa landslagsläger äger rum om tre veckor och följande spelare är kallade:

Jens Lundquist, Bremen (Tyskland)
Robert Svensson, Fulda (Tyskland)
Johan Axelqvist, Eslövs AI
Andreas Törnkvist, Växjö Pingis
Pär Gerell, Ochsenhausen (Tyskland)
Fabian Åkerström, Frickenhausen (Tyskland)
Kristian Karlsson, BTK Rekord
Johan Sondell, Söderhamns UIF
Mattias Karlsson, BTK Warta
Mattias Översjö, Mariedals IK

Att Jon Persson inte är uttagen tyder på att hans rygg inte är bra ännu. Hampus Nordberg har börjat säsongen ganska bra och knackar nog på dörren likaså Lukas Rydén.

Väldigt kul att se tre 91:or i truppen och så vitt jag vet så är det första lägret för Översjö.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Bra uttagning tycker jag!

Anonym sa...

Harre???

Anonym sa...

var e hampus s

Olle sa...

Med risk att låta petig så är Andreas Törnqvists klubbadress fel. Numera heter det Frej Växjö.

Anonym sa...

ja harre?bästa 91:an i sverige inte med?

Arne Anka sa...

Max, vilka spelare, säg 5-10, bedömer du tillhöra kretsen strax utanför det nya/pågående landslagsbygget?

max sa...

Arne menar du utanför denna trupp eller från EM-truppen?

Jag tar upp dom som inte är med i denna trupp (Jon Persson är skadad och annars givetvis med):

Närmast:
Nordberg
Rydén

Lite längre bort och utan inbördes:
Arvidsson
Brodd
Söderlund
Andersson
Tran

Anonym sa...

Olle, med risk att låta petig så stavas Andreas Törnkvist som jag precis skrev det =)

Anonym sa...

Ojakangas är väl värd att få vara med på "utan inbördes" lista..

Anonym sa...

oya?

Anonym sa...

Bra uttagning tycker jag.
Att ta med Ryden är fel tycker jag fast att han är snäppet bättre än de flesta 91:or som är med men det är väl bättre att satsa på framtiden. Fattas tycker jag gör Harre och S. Arvidsson...
Hampus är på WCC i Tokeyo

max sa...

Oya har en del att bevisa till men visst skulle han kunna vara med där då de andra ocks har en hel del att bevisa på seniornivå.

För Lukas Rydén är den här säsongen oerhört viktig. Han är den tillsammans med Nordberg är klart bäst av de nämnda men de två är också äldst.

Rydén 23år och inte bofast i landslaget, det är inte värt att satsa på om han inte tar ett kliv denna säsong, snart samma sak för Nordberg. Som det heter på golfspråk, det är "moving day" för dom två, vill de vara med så måste de bevisa det och det denna säsong.

Anonym sa...

Allt hänger väl inte på denna säsongen så döm inte ut dom för tidigt. Det finns ju fortfarande möjlighet att göra framsteg även efter dom blivit +25. Varje individ är ju unik.

max sa...

12.13

Det är klart att alla utvecklas olika fort. Men som jag ser det finns det ingen anledning att satsa på spelare som inte är mycket bättre om det är fem års skillnad mellan dom.

Anonym sa...

är man inte topp 100 innan man är 23 så är man nog inget för ett landslag med ambitioner att fightas i världseliten. tråkigt men realitet

Anonym sa...

Max, noterar att Du lagt Dig till med lite nya golfuttryck typ "moving day". Måste bero på Dina framgångar som caddie...

max sa...

Jag använder tyvärr uttrycket "moving day" alldeles för mycket just nu, jag använder vissa ord och uttryck frekvent i alla situationer under en period för att sedan byta uttryck.

Angående min insats som caddie så fick den nog mig att sluta spela golf.

HEJ sa...

Det är mycket positivt att det är många som är uttagna och jag hoppas att alla får chansen att spela internationella tävlingar för utan dem är det svårt att klättra på världsrankingen och ta stegen uppåt och utvecklas. Jag hoppas att de alla får chansen i alla fall.

// HEJ