lördag 24 oktober 2009

Hägersten vs Kävlinge

Är just hemkommen efter en dag ute på stan och klockan är nu 23.30 när jag skriver detta men det kommer att publiceras strax innan klockan 11.30 så att ingen i Österlen ska få fördel av informationen.

Mikael Zöögling har nämligen skadeproblem och det är inte säkert att han spelar imorgon (läs idag) och oavsett om han kan spela eller inte så resonerar Spårvägen att John Wall ska ha goda chanser mot Peter Nilsson som han slagit på sistone, detta innebär att det finns chans att Äpplet endast spelar dubbel imorgon.
Detta i sin tur innebär för Hägerstens del att det kommer att spela med Andersson och Tran på förstabordet och Lindqvist och Rindström på andrabordet. Kävlinges lag vet jag inte ännu vilket det blir men att de är storfavoriter är det enda jag kan säga.

Under middagen idag så sprang jag på ovan nämnda Lindqvist och han visade som vanligt upp ett gott humör och ett mastigt skägg. Han ställde sig tveksam till att Kävlinge skulle klara av 6-1 som jag tippat men jag sa att det beror på honom och vilken uppställning de kommer med. Med bästa lag från Kävlinges sida så ska Hägersten vara nöjda med 1-6.

Nu en hälsning till Kävlinge.

Hoppas att resan till stockholm har gått bra och att inga oväder har försinkat er resa eller påverkat er uppladdning. Jag vill med detta lilla meddelande som alltid önska er välkomna men denna gång kan jag tyvärr inte möta up och skjutsa er till matchen som jag gjorde när våra lag möttes i superettan för ett par år sedan, anledningen är att jag faktiskt ska skjutsa Österlen till sin match mot Spårvägen. Sån är jag, jag försöker att vara gästvänlig.
Vidare hoppas jag att domarna är rättvisa och behandlar er snällt och inte som den gången då det blev rätt grinigt. Jag vill inte att ert humör ska naggas i kanten när ni sedan åker vidare mot Östergöttland och match mot Linköping.

Varmt välkomna till Stockholm och lycka till!

3 kommentarer:

max sa...

Nedsättande kommentarer med rasistiska undertoner publiceras ej.

BTK Kävlinge sa...

Sitter och njuter nu på väg mot Linköping. Dels för att vi har fått 2 poäng men framförallt för att vi har lämnat stockholm igen. Tack för din gästvänlighet och ditt mycke trevliga bemötande. MVH/ Skåningarna

max sa...

Kävlinge,
Grattis till poängen och serieledningen, skönt att ni har dragit det känns redan bättre. :)

Tack själva för trevliga pratstunder under lördagen!