tisdag 29 september 2009

Mr Ängby

Jag skrev inget igår men igår så fyllde Nils-Erik Sandberg 70år.

Jag känner inte Nisse speciellt väl eller knappt alls men jag känner väl till honom och för mig så finns det få personer som är så starkt förknippade med en förening eller starka i en förening som Nisse. Han är dessutom via Jordanfonden den stora finansiären av Ängbys verksamhet. Han och hans kontakter har och är av en magnitud som saknar motstycke i svensk pingis över tid.

Hans insatser för Ängby genom åren är ovärderliga och jag vet hur många som helst som fått upplevelser för livet tack vare Nisse och hans status är legendarisk och matchas endast av hans pondus.

Stort grattis i efterskott Nisse och hoppas att du fortsätter med pingisen och Ängby i många år till!

1 kommentar:

Magnus Skarbo sa...

Fint skrivet. Det är både bra och viktigt att lyfta fram de få altruister som fotfarande trampar vår jord.