lördag 12 september 2009

Tråkiga skämt

Det är ändå lördag så då bjuder jag på dessa och ni får bli hur arga ni vill att jag skriver så här på en pingisblogg där det inte hör hemma med annat. Men nu är det så här att jag sitter ju och skriver och då skriver jag ju vad jag vill.

Hur ser man att bil kommer från polen?

Hur ser man att bil kommer från turkiet?

Hur ser man att bil kommer från Spanien?

Hur ser man att bil kommer från Jamaica?

Vilken stad ligger mitt i forna Tjeckoslovakien?

Vilket djur i djungeln kör bil sämst?

Vilket djur i djungeln är störst?

Hur många bor det i Tyskland?

Och för er som vill höra ett kul klipp klicka in er här.

Nu ska jag kolla lite tv.. ses om en stund.

16 kommentarer:

Anonym sa...

I vilket land sker det mest narkotiska smuggling i jordbruksredskap?






svar: BRASS-i-lien

Otroligt roligt :-=

\Robin spånga

max sa...

Men kan ni inte försöka svara på mina små gåtor då...

Anonym sa...

Hur ser man att bil kommer från polen?

På lacken, kanske.

M. Uggla

Anonym sa...

På lacken
På vindrute-turkarna
Växellådan är manuel
På Reaggie-streringsskylten

Bahco sa...

Polen: På lacken
Jamaica: Den "brass"ar iväg (jag vet, jag är kass)
Oslo är staden i alla fall.

Mer kan jag inte svara på...

Anonym sa...

Svar på fråga 1: På lacken Fråga 5: Oslo :-)

//Håkan

sankan sa...

På lacken,,,

Anonym sa...

max dax o skriva om div 1 östra nu :)pierre

max sa...

2219.
Bra!

max sa...

Men de andra då?

Oslo är ju rätt också. Men djuren och tyskland?

Anonym sa...

Det bor göör-many i Tyskland.

Anonym sa...

kör krokodilen dåligt?

Anonym sa...

Vilket djur är störst? ENORM.

max sa...

Bra då var vi klara!

Anonym sa...

Spanien, här en ännu bättre, med skånsk accent:
I framsättet finns en "spann jor"(d)

Anonym sa...

På samma djungelskämtstema (eller motsvarande nivå) är dessa:

Inför Sveriges match mot Skottland för en jäkla massa år sedan, hade vi en programhallåa med näsa för riktigt dåliga ordvitsar. Eftersom det fallit någon decimeter snö dagen innan matchen säger hallåan så här:

I morgon är det fotbollsmatch som sänds här i Svt, och tänk er, ett helt lag och alla skottar

eller lustigkurren som kommenterade Borgs chans mot en indier (förmodligen Vijay Amritaj): Indiern har stora problem att serva, han är nämligen kastlös.

Jag har ett antal egenkomponerade smaklösa vitsar, vad sägs om klassen på den till svenska direktöversatta hårdkokta filmen Total återuppringning.

Djungelns mest strömförande djur? El-efant
Djungelns mesta motorcykelåkare? Örn..örrrn, ööörrnnn
Hollywoods mest stickande skådespelerska? Jennifer Garner
Hollywoodskådisen med tusentals lookalike? George Klonad
Snabbaste sprinter som kommit ut ur garderoben? Tyson Gay.
Kommer inte på fler just nu, men det är förmodligen de med god smak glada för :-)
/Mellnäs