tisdag 22 september 2009

Pingisligan första omgången

Imorgon smäller det!

Pingisligan har premiär vilket innebär nytt spelsätt, kortare singelmatcher, alla matcher betyder lika mycket, tremannalag och mer där till.

Jag är som Barney Stinson skulle ha sagt det Psyched!

Spårvägen mot Eslöv

Svenska mästarna Eslöv börjar borta mot stockholmslaget Spårvägen och är favoriter trots skadeproblem. Min isländska är dålig men Gudmundur Stehpensen är på väg till Stockholm vilket innebär att Axelqvist ryggskada hindrar honom från att medverka, det är förvisso en försvagning men det är samtidigt ingen dålig ersättare heller. Gummi har de senaste åren varit en viktig kugge för Eslöv och en segermaskin på andrabordet.

Uppställningarna för de bägge lagen är svår att sia om men om jag ska göra en kvalificerad gissning så spelar Eslöv i rankingordning Zhao Peng, Gummi, Sternberg. Med denna uppställning så får de Kasper mot Spårvägens trea istället för deras etta. Samtidigt räknar de med att Zhao Peng tar bägge sina matcher och påså sätt säkrar minst 3-2.

Spårvägens uppställning är klurigare men jag tror att de tänker någorlunda likadant. De spelar förmodligen Hajen eller Zögge som trea för att slippa den spelaren mot Zhao Peng med det så innebär det att Appelgren spelar andreman.

Nu får vi se vem som klurar mest och bäst. Matchen i sig bör vinnas av Eslöv men med det nya systemet och de kortare matcherna vet man aldrig!
Mitt tips: 1-4
*
Samtidigt i en annan del av Borås så tar Mariedal emot Rekord och det är en oerhört oviss match av den anledningen att jag inte vet om Mariedal har sina utländska spelare på plats. En japan och en tjeck är de som ska bära laget framåt och kanske till en semifinal i år igen?
Motståndarna Rekord har en av seriens två bästa spelare, kanske den bästa, i Chen Jian. Med en formstark Kristian Karlsson (slog Rogiers på EM) och en Petersen som i sina bästa stunder kan slå de flesta, fråga bara Guo Kai efter förra säsongens slakt, som lagkamrater. Rekord bildar med denna kombination ett slagkraftigt lag som om de spelar bra kan slå alla lag.
Med anledning av att laguppställningen är okänd för mig så hoppar jag över att vrida och vända på resonemangen och står över att tippa matchen denna gång.

13 kommentarer:

Anonym sa...

hur kommer det sig att just du fick dömma på superstars?

Anonym sa...

Citat:

"De spelar förmodligen Hajen eller Zögge som trea för att slippa den spelaren mot Zhao Peng med det så innebär det att Appelgren spelar tredjeman."

Glasklart, eller? Hajen eller Zögge som trea, vilket gör att Äpplet spelar som tredjeman? Hur många treor får man ha i laget? =)

Ser fram emot premiären, men när sänds första matchen i TV?

Anonym sa...

Vart kan man satsa på pingisligan? Helst individuella matcher i en lagmatch?

max sa...

hehe.. andreman menar jag ju. :)

avdelningen glasklar var rn bra kommentar. sånt gillar jag.

På lördag sänds första matchen och det är Falken mot söderhamn.

max sa...

Angående spelbolag så har jag inte hittat något inför första matchen alls.

Om någon hittar så säg till.

Golfnbet har en ny site på gång enligt deras nyhetsbrev men ännu finns inget där.

max sa...

Produktionsbolaget kollade up med vilka som kommenterade på eurosport och ingen av dom som brukar göra det kunde (appelgren, zöögling, johansson) därför fick jag förfrågan och jag hade tid så jag sa ja.

Anonym sa...

bästa bilden någonsin! riktigt rolig!

vem är snillet bakom den?

max sa...

Jag gissar på Jamie Lindqvist.

Anonym sa...

Eslöv har landet nære Brännkyrkehallen for å rane til seg poeng. Interessant at man velger å reise med helikopter!

max sa...

Flyger in spelare från Island. Reser från Skåne med Helikopter.
Seriens kanske bästa kines.
En dansk, en svensk och en isländsk landslagsman.

Det verkar vara dålig ekonomi hos svenska mästarna. :)

Anonym sa...

bwin/nordicbet har nu odds på rekord matchen..

Anonym sa...

tränarna är underbetalda...

Mvh Mattias Eslövs AI

Anonym sa...

Flyger med helikopter över Stockholm idag! Inte undra på att Eslöv har bra ekonomi!!! :-