tisdag 8 september 2009

Snacka om bloggmatch

Den 16/9 så kommer jag och Magnus Skarbo att göra upp med varandra en gång för alla. en sjusetsmatch avgör vem som kommer att få vara butler/bartender åt den andra för en kväll på utvald tillställning.

Arbetstiden är satt till 4 timmar.

Klädsel kommer vinnaren att utse, det finns chans att klädseln blir fotbollsrelaterad då lagen i våra hjärtan är olika. Han håller på ett snålspelande skitlag som bara tjongar boll medan jag håller på ett frejdigt underbart lag med en massa boll i sig.

Datum för är satta åt bägge håll då arbetet ska utföras.

Kvällen kommer förmodligen att starta med att förloraren får hälsa alla gäster välkomna och hjälpa dom av med ytterkläder och skor för att sedan servera dom ett glas bubbel. Efter den första timmen så övergår mottagandet till att servera förfriskningar och annat och detta inbegriper givetvis att blanda dryck på rätt sätt.

Så ligger landet. Det finns chans att matchen videofilmas och att det kommer upp här på bloggen och att efterspelet även det dokumenteras. Om jag missar något i beskrivningen ovan så får Magnus gärna kommentera detta så redigerar jag.

En sjusetsmatch om en kvälls total förnedring, Jag hoppas att inte alla håller på Magnus eftersom jag senast förlorade ett viktigt vad och fick vara caddie i 18-helveteshål till Jamie Lindqvist.

13 kommentarer:

Anonym sa...

haha har du skrivit nått om hur det var när du gick caddie?

coachadde sa...

jag håller alltid på dig max det vet du!

Anonym sa...

Jag håller på dig Max, särskilt som vi måste hålla på samma lag i fotboll, åtminstone av din beskrivning. Fast, inte trodde jag att du höll på Gnaget =)

max sa...

Ja jag har skrivit om mitt caddieuppdrag och det kan komma mer om det i framtiden, när jag smält det.

max sa...

Boring boring Aik..

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=92jWZbL3Uo0

Skruva upp högtalarna och njut.

Anonym sa...

Jag håller på dig SKARBO!!! : )

Anonym sa...

Jag håller på dig Max, lycka till!!!!

Permevik

Anonym sa...

Haschi, haschi, Brajen..., tycker du borde lägga ner det här med vadslagning, du blir bara utnyttjad och förnedrad ju...

Anonym sa...

-Max! Trodde du lärt dig att man inte ska slå vad?!

Anonym sa...

Högt tempo är nyckeln mot Skarbo. Snabb loop mot fickan så är han borta. Skär inte i hans forehand.

Anonym sa...

lågt tempo är nyckeln mot max...hårt skär i fickan så är han helt borta..Lägg inte upp bollen i hans forehand!

max sa...

Fan vad alla har koll på hur man ska spela mot mig och skarbo.. hoppas att vi har lika bra koll själva.